Våta röster hos nummerbyrån?

onsdag, 5 Mar-08

118800.jpgTelefonisterna på upplysningsföretaget Teleinfo 118800 ska bli lite fuktigare i rösten framöver. Enligt en artikel i DN ska telefonisterna få gå kurs i att tala ”välkomnande, varmt och, om man så vill, så sensuellt som möjligt”. Och självklart fungerar det. För det första har dom genom greppet fått en artikel i DN som massor med människor läser och jag sitter till och med och skriver om det. Dessutom kommer själva sexgrejen fungera. Tveklöst kommer folk gärna att ringa till 118800 om dom känner sig lite uppvaktade hos dem. Kanske kan dom pigga upp sin reklam lite också… jag bjuder på ett förslag här till höger.

Mitt förslag till Teleinfo är att ta det ett steg längre: Koppla en dator med nummerpresentatör till eniros databas och få fram namnet på den som ringer redan innan telefonisten svarat. Låt sedan datorn göra uppslag mot ratsit, facebook, myspace och andra siter för att om möjligt få fram kön, sexualitet, ålder, bostadsort och andra relevanta detaljer för att kunna anpassa val av telefonist och telefonistens ton och tilltal så mycket som möjligt.

Jag ser fram emot att mötas av en sängkammarfuktig stämma som svarar genom att tilltala mig med namn, komplimerar mig för min manliga framtoning och frågar hur jag hade det på skidresan i helgen, följt av en hälsning till min sambo. 😉

3 svar to “Våta röster hos nummerbyrån?”

  1. Peter Wallin Says:

    Vad ska man säga… Sex säljer.

    I jobbet använder jag nummerupplysning dagligen och utan tvekan skulle jag kunna tänka mig att ringa till ett nummer som får mig att känna mig glad istället för tvärtom. Däremot tycker jag att man redan idag är glada och trevliga hos nummerupplysningen.

  2. America Says:

    Det är så jävla typiskt att media uppmärksammar det här. Den här nyheten borde förpassas dit den hör hemma: i kvälls pressen! Sex = säljer = gubbslem = patriarkat!

  3. onasut Says:

    Uppskattade ditt skämtsamma bildförslag men gör en reflektion. Om jag skulle asociera ord till den där bilden så är inte sensuell det första jag kommer att tänka på.

    På en skala över rumsrenhet så hamnar ordet längre åt mer-hållet än bilden. Om man ska vara riktigt kinkig så hamnar ju bilden i den ljusare delen av gråzonen för vad som är work safe.


Lämna en kommentar