Kanske dags att förklara nu då, Reinfeldt?

onsdag, 2 Jul-08

bigbrother.jpgDN och SvD berättar att Fredrik Reinfeldt beklagar att medieklimatet innan genomröstandet av FRA-lagen inte gav möjlighet att ”förklara vad lagen handlar om”.

Då kanske det är dags nu, herr statsministern? Ta och förklara för oss vad som är så bra med detta!

Jag är så upprörd att jag nästan känner mig förlamad av irritation över hela detta elände!

Samtidigt rapporteras att SÄPO ska inleda en granskning av FRA:s nu pågående övervakning. Visst känns det som en sanslös ironi a’la Monty Pyton att SÄPO först kritiserar FRA-förslaget och sedan dessutom ger sig in i en granskning av FRA och därmed hamnar i samma båt som sina vanligtvis ivriga kritiker.

På temat min fiendes fiende är min bästa vän…. eller nåt… vill jag tacka SÄPO! 😉

Tillägg:

Jag hade en bild av Reinfeldt som jag photoshoppat lite här innan. Jag valde att ta bort den eftersom den tog fokus från sakfrågan. Dessutom kunde det tolkas som att jag var emot Reinfeldt som person och det är jag inte.

2 svar to “Kanske dags att förklara nu då, Reinfeldt?”

  1. Magnusgus@AD Says:

    Ja, Big Fredrik har ju nu målat in sig rejält i det blå hörnet..
    Kanske kom det dock en liten bakdörr, han kände inte till att FRA lagrat uppgifter om folks internettrafik under flera år.
    Kanske kan han ta sin hand ifrån FRA med hänvisning till denna ”horribla” sanning.
    Men troligen äger han inte den insikten om politiskt rävspel, det skulle troligen ändå kännas som en prestigeförlus för despoten som investerat så mkt prestige i tidernas största fiasko för demokratin.

  2. hanubabbel Says:

    Visst är han inmålad i ett hörn. Men särskilt blått är det inte. Förra regeringen förberedde ett snarlikt förslag och dom var som bekant inte blå.

    Hörnet är inte blått och jag hoppas att inte denna fråga blir en höger-vänsterfråga i opinionen. Människor från både höger och vänsterhåll måste kunna känna sig hemma i motståndet mot FRA-lagen.

    Det är trots allt inte en fråga om politisk kulör utan en fråga om frihet, integritet och demokrati.


Kommentera

