. . . och Sabuni gör ett lika korkat uttalande

söndag, 6 Jul-08

Regeringen tycks ha haft taktikmöte under helgen för att få fram med en strategi för att bemöta kritiken mot FRA-lagen. Det tycks som om dom bestämt sig för att förneka att det skulle röra sig om avlyssning. Nyamko Sabuni är nämligen den andra ministern idag som går ut i media (Expressen) och försöker påskina att det inte rör sig om avlyssning. Den första var Sten Tolgfors och min kommentar på hans självmål har du här.

Att hävda att det inte är avlyssning är helt barockt. Eller vad säger ni… FRA ska alltså koppla in sig i alla dom knutpunkter där kommunikation passerar Sveriges gräns. Där ska dom ta ut trafiken (all trafik) och skicka den genom sitt system för att se om du eller jag eller någon annan skriver om, pratar om eller surfar på någon sida som kan tänkas vara ”farlig”. Om din kommunikation kan tänkas vara farlig så kommer din kommunikation att analyseras.

Är inte detta avlyssning så? Min kommunikation, dvs. epost, mitt surfande, mina telefonsamtal och mitt bloggande passerar oftast Sveriges gräns. All denna kommunikation ska filtreras av en statlig myndighet oavsett om jag är misstänkt för ett brott eller inte. Att säga att det inte är avlyssning är antinen korkat eller att underskatta sina väljare och båda sakerna förlorar man val på! Se bara på hur det gick för ordförande Persson senast med hans nedlåtande attityd i arbetslöshetsfrågan.

Om detta är det bästa regeringen kan prestera i försvar för detta ofattbara intrång i privatlivet så tycker jag synd om de riksdagsmän som representerar deras partier i Riksdagen. Dom kommer nämligen att få söka nya jobb i stora skaror efter nästa val.

6 svar to “. . . och Sabuni gör ett lika korkat uttalande”


  1. […] Nu har Nyamko Sabuni kommit med samma skämt… Kolla här.  ds. Posted in 1984, Fundamentalism, Integritet, Nyheter, Politik och samhälle […]

  2. Mike Says:

    Sabuni är en kvinna med mycket stora komplex och sådana människor är farliga.

    Dom som stödjer Bush antiterror agenda är förrädare för humaniteten.

    Idag såg jag Alex Jones Nya Dokumentär 911 Chronicles Truth Raising.

    Enda jag kan säga är att..

    Dom som stödjer denna anti terror NWO agenda förtjänar inte andas samma luft som resten av folket.

    Jag tror nog dom flesta inser efter ha sett filmen + Zeitgeist och endgame osv osv redan vart detta leder.

    Viva La Revolution.

  3. Mike Says:

    Jag fick aldrig svar på mina frågor fgrån sabuni heller.

    Ställde lite frågor till Fru Nayamko Sabuni som är integrations och jämställdhetsminister.

    Ser ut såhär.

    Jag undrar hur man ska skydda sverige mot hot med kriget mot terrorismen som huvudorsak.

    Binladen satt i samma styrelse som MR Bush och rumbsfeldt.

    Dessutom deltar flertalet av politikerna på bilderbergarmöten där depopulationsagenda har fastslagits 1976 ac Ex Cia chefen Henry Kissinger.
    Sverige har fått kritik från praktiskt taget alla länder för Fra.
    Folket vill inte ha Fra.
    Man har avlyssnat folk redan länge bakom ryggen.
    Nu ska man avlyssna Utube vilket visar att man studerar medelsvensson mm.(Folkets Media)
    Låt folk bestämma själva vad dom vill studera och veta något om.
    Låt folk själva bestämma vad dom ska få tänka och ha i kroppen.
    Vi är inga boskap eller är vi det??
    Det är bara följa länken och länkarna i bloggarna och svara på frågorna.

    http://emmatell.blogg.se/2008/july/demokrati-pyttsan.html

    Jag antar att du inte har något emot att jag postar dessa frågor och ditt svar på nätet.

    1000 Tack. Mike F

    Nåja vad skulle man ha förväntat sig igentligen ärlighet eller från en politiker lol hahaha skulle nog inte tro det.

  4. hanubabbel Says:

    Tack för kommentarerna!

    Mike: Jag lagade din länk förresten, den pekade rätt in i en 404…

  5. Mike Says:

    1000 tack det ska jag komma ihåg.

    ; ) håll ångan uppe.

  6. B Says:

    Hur går det med bloggandet??


Kommentera

