Är det bara jag som inte blir engagerad av VM?

tisdag, 8 Maj-07

hockey.jpgJag vet inte om det är jag, eller om det är ett mera utbrett fenomen. Förr om åren kunde inte vilda tigrar få mig att missa en svensk match i hockey-VM. Hela dagen kunde läggas upp för att passa in matcherna. När rättigheterna till hockey-VM köptes av TV3 och inte så många hade kanalen blev familjer med TV3 helt invaderade av vänner och bekanta under hockey-VM. Det känns inte som om det är så längre, eller?

Är det fler som har samma känsla? Att de otroliga OS-turneringarna med alla NHL-spelare tillgängliga till slut har slagit ihjäl hockey-VM. Eller är det något annat som gjort det? Eller är det bara jag som inte bryr mig, är andra lika intresserade som förr?

Sverige förlorade visst mot ryssarna igår. Det fick jag veta när jag slog upp tidningen idag – förr hade jag inte kunnat missa matchen för allt smör i småland.

Ett svar to “Är det bara jag som inte blir engagerad av VM?”

  1. Jensa Says:

    Jag håller med fullkomligt.
    Känns som samma fenomen som i Elitserien. Det är för mycket matcher helt enkelt. I elitserien kör man ju 7 matcher i varje steg så man hinner inte med alla i alla fall, och du slutar man bry sig helt.
    Varje land har ju sin egen turnering under säsongen så man (jag i alla fall) har svårt att hålla isär vilken som är vilken.
    Jag tror helt enkelt att det är en gammal god reflex från människans utveckling att sålla bort all info som hela tiden återkommer.


Lämna en kommentar