Instant karma’s gonna get you. . .

söndag, 17 Feb-08

satans_djurplagare.jpgVåld är ett jävla oskick, det är det ingen tvekan om. Ofta när det kommer till våld i formen av terrordåd så handlar det dessutom om våld på människor som står helt utan skuld i den fråga som terrorgruppen har på sin agenda. Inte sällan spränger man lekande barn, vanliga medborgare, kvinnor och män, unga och gamla i luften.

Den här gången har dock terroristerna i alla fall gett sig på djurplågare. Det var i Kandahar i södra Afghanistan som en bomb briserade bland publiken till organiserade hundslagsmål. Misstolka mig inte, jag tycker inte att de människorna man sprängt i luften den här gången på något sätt förtjänar att dö på det här viset. Men om valet står mellan ihjälsprängda söndagsflanörer på en marknad eller folk som samlats för att titta på och hetsa hundar till att bita ihjäl varandra så vet åtminstone jag vilka jag föredrar som mål för en terrorattack.

DN:s artikel
SvD:s artikel
och så kvällssnaskets artiklar: aftonbladet, expressen

Ett svar to “Instant karma’s gonna get you. . .”

  1. Lina Says:

    Jag blir alldeles gråtfärdig när jag läser om hundhetsningar! Dom där människorna förtjänar att bli sprängda! Titta på den här länken om ni vill se hur det går till:


Kommentera

