Jag har suveräna grannar.

måndag, 27 Aug-07

DN refererar en artikel i Hem & Hyra, hyresgästföreningens medlemstidning där man undersökt vilka egenskaper folk vill ha hos sina grannar. Med tanke på de egenskaper man efterfrågar hos drömgrannen, ljudlös (38%) och håller sig på sin kant (20%) så inser jag att jag har världens kanske bästa grannar.

Bredvid oss har vi en ensamstående, vänlig kvinna som är näst intill ljudlös. Vi hälsar och byter några ord i trappuppgången när vi ses. Under oss bor en ensamstående man som om möjligt är än mer ljudlös. Vägg i vägg med honom bor ett hyggligt yngre par som förvisso lever om en del med sina fester. Men i och med att vi inte är vägg i vägg eller rakt ovanför dem så hör vi aldrig deras ljud. Däremot försätter deras festande oss i bättre dager. 😉 Om det är någon man kan klaga på i trappuppgången så är det inte oss, med andra ord…

I undersökningen har folk också fått välja favoritgranne bland några kändisar och så här blev listan:

Robert Gustafsson 34 %
Jonas Gardell 22 %
Henke Larsson 16 %
Kungen 6 %
Dogge Doggelito 6 %
Fredrik Reinfeldt 5 %
Carola 4 %
Mona Sahlin 4 %
Annan 4 %

En fråga jag ställer mig när jag ser listan är… Vem vill bo granne med kungen? Alltså, vad finns det för fördelar med att ha kungen som granne? Det blir omöjligt att hitta parkering när han flyttar in med sina trettio bilar. Hans små bjudningar skulle antagligen ställa till det rejält i trappuppgången med SÄPO-vakter klättrandes på fasaderna och drivor med journalister och fotografer krypandes i buskarna.

Kanske de tänker sig att dom ska få flytta in i slottet? För det finns väl ingen som skulle vilja att kungen flyttar in i lägenheten bredvid. Det sägs att Silvia är en riktig screamer. 😉

Länk: Här hittar du hela Hem & Hyras artikel.

2 svar to “Jag har suveräna grannar.”

  1. Jonas Martén Says:

    Klart man skulle vilja ha kungen som granne : )
    Jag menar …nog hälsar väl Madde på sina föräldrar ibland.
    Och det är då JAG kommer in i bilden …haha

    För övrigt är jag lite imponerad av att du delar födelsedag med Kim Jong Il.

    Jonas

  2. benny öberg Says:

    Därför skulle jag vilja ha Robert som granne.
    1 Han har talets gåva. 2.sjunger bra 3.poserar olika
    personligheter.

    Robert du är bäst.

    BENNY


Kommentera

