Bilder från Tjernobyl – väldigt häftigt

tisdag, 14 Aug-07

DN skriver att Tjernobyl med omnejd utropats till naturreservat. Det fick mig att komma ihåg att jag sett en del riktigt häftiga foton från den övergivna staden genom åren. Här har jag samlat ihop några av de bästa jag sett. Fotografen heter Trey Ratcliff och hans suveräna fotoblog hittar du här: http://stuckincustoms.com. Kolla in den om du gillar foto…

tjernobyl01.jpgtjernobyl04.jpgtjernobyl05.jpgtjernobyl02.jpgtjernobyl03.jpg

8 svar to “Bilder från Tjernobyl – väldigt häftigt”

  1. JoNas Says:

    Så otroligt häftiga bilder. Undrar vad han kört för efterbehandling? Färg och kontrast är ju helt otroligt!


  2. […] Bilder från Tjernobyl – väldigt häftigt DN skriver att Tjernobyl med omnejd utropats till naturreservat. Det fick mig att komma ihåg att jag sett en del […] […]


  3. […] Bilder från Tjernobyl – väldigt häftigt DN skriver att Tjernobyl med omnejd utropats till naturreservat. Det fick mig att komma ihåg att jag sett en del […] […]


  4. Det finns ett fatastiskt fågelliv i ”zonen”, som området kallas. Det är ju träskområde och fåglarna har fått vara i fred som ingen annan stans…

  5. Henrik Sundholm Says:

    Med HDR kan man åstadkomma mycket. Och med en kamera som kostar 45 000 kr. Mannen bakom Stuck in Customs är fenomenal =) Inte minst därför att han även tycks vara libertarian ^__^

  6. elever Says:

    Hej!

    Vi går på De la Gardie gymnasiet i Lidköping. Nu håller vi på och gör ett tema arbete om internationella perspektiv.
    därför undrar vi om vi får använda era bilder till den hemsidan vi komer göra som våran redovisning.

    svara gärna så snabbt som möjligt.
    Tack på förhand

  7. hanubabbel Says:

    Bilderna på sidan är tagna från en fotograf som heter Trey Ratcliff. Hans bilder är fria att använda utan tillstånd så länge ni uppger vem som tagit dem och så länge ni inte tänkt använda dem för kommersiellt bruk (i reklam, för att sälja dem, etc.)

    Hans hemsida hittar ni här:
    http://stuckincustoms.com/

    hans flickrsida hittar ni här:
    http://flickr.com/photos/stuckincustoms/

    och alla hans bilder från Tjernobyl hittar ni här:
    http://flickr.com/search/?q=chernobyl&w=95572727%40N00

    Han är en fantastisk fotograf och jag förstår verkligen varför ni vill använda hans bilder!

  8. Ida Says:

    Jag tror han har använt sig av HDR-bilder! Det ger coola effekter.


Kommentera

