Fördelen med att vara riktigt, riktigt lång.

torsdag, 9 Aug-07

leonid.jpgLeonid Stadnik, en 36 åring från Ukraina är världens längste levande person. Med sina 2,57 m är han överst på täppan över extremt långa personer. Jag skulle vilja vara så lång bara för att vara säker på att nån sprättig höjdhoppare aldrig någonsin kommer att kunna komma och floppa över mig när jag går på stan. Dom kan hålla på och floppa över kreti och pleti liksom, men här är det stopp.

 

I övrigt vore det rätt skönt att slippa hålla på och hoppa och leva om bara för att kunna dunka i korgboll, basket för den internationellt influerade läsaren. Jag misstänker att man med den längden bara sträcker lite på sig och lägger i bollen. Korgen hänger på 3,05 m, för övrigt.

 

Jag tycker att det är det Leonid ska fokusera på när han surar över att alla potentiella danspartners är en sisådär 90 cm kortare än vad han själv är, eller när han blir lite bitter över att de längsta jeansen som går att få tag i nätt och jämt räcker till vaderna.

 

Nyheten plockade jag från DN. (Bilden visar Leonid bredvid sin ömma moder)

Ett svar to “Fördelen med att vara riktigt, riktigt lång.”


Kommentera

