Sveriges märkligaste advokatbyrå!?!

söndag, 1 Apr-07

JämO, Claes Borgström, och en gammal Justitieminister, Thomas Bodström, slår sina påsar ihop och bildar en advokatbyrå som ska pyssla med brottsmål och ett och annat diskrimineringsmål enligt egen utsago. Först var jag säker på att det var årets aprilskämt i DN, men sedan såg jag nyheten om att EU ska börja reglera vår semester, länk till den nyheten

En sak som jag undrar är hur integretetsbekämparen nummer ett, Thomas Bodström ska kunna locka några kunder inom brottsmålsjuridiken. Han har ju mest gjort sig känd för att vilja ha hårdare tag mot brottslingar under sin tid som politiker. Å andra sidan är väl varken advokater eller toppolitiker kända för att låta sin moraliska kompass styra. Han kommer nog att kunna bli brottslingarnas bästa vän igen på nolltid.

Länkar:

Ett svar to “Sveriges märkligaste advokatbyrå!?!”

  1. akson Says:

    Samma funderingar gick genom mitt huvud då jag läste artikeln.
    Eller så kan vi enas om att det är ett april-skämt som blev verklighet.


Kommentera

