Testa en gratis yogavideo

söndag, 30 Mar-08

yoga.jpgDN skriver om yoga idag. Det är kul! Personligen har jag aldrig testat en träningsform som ger mig större tillfredställelse. Efter ett yogapass är jag trött i kroppen och lika avslappnad och skön i sinnet som efter en helkroppsmassage. Att jag dessutom sover som en stock och känner mig klar i knoppen i flera dagar är en extra bonus.

Jag halkade in på yoga för några år sedan lite av en slump. Jag var nyfiken och ville testa. Min första riktiga kontakt med yoga kom via en gratisvideo som några yogainstruktörer i Nya Zeeland har gjort. Så till alla er som läst DN-artikeln och blivit sugna på att testa. Här har ni en gratis introduktion till yoga. Ni hittar gratisvideon här. Glöm inte att ge dem en slant via PayPal om ni gillar videon.

Om ni testar det där och gillar yoga så kan jag varmt rekommendera Karin Björkegrens egen DVD-serie med Ashtanga Yoga. Den finns i tre svårighetsgrader och för en nybörjare är det nog bra att börja med den enklaste. Den svåraste är riktigt avancerad och inget man ska ge sig i kast med i första taget.

Karin Björkegrens DVD:er innehåller hela pass och fördjupningar inom de viktigaste teknikerna och dom är utmärkta. Filmerna hittar ni bland annat hos cdon.com, där köpte jag mina.

Ashtanga Yoga – En introduktion
Ashtanga Yoga – Nybörjare
Ashtanga Yoga – Fortsättning

Gratisvideon
…och dom som gjort den

Tack till prashant zi för bilden

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

